Dag 12 Saint Emilion - Morcenx 146km

11 juni 2023 - Morcenx-la-Nouvelle, Frankrijk

Eerst nog wat vertellen over de schoonheid van Saint Emilion; stadje in het hart van de streek met de beroemde Bordeaux wijnen. Antieke gebouwen van kalksteen dus aan slijtage onderhevig maar wat een fijne sfeer ondanks de talrijke chinezen . Omdat het nog geen hoogseizoen is lekker kunnen genieten van terrasje (met bier)en prachtige kloosterkerk met moderne apocalyptische schilderingen . Stempel van Emilia gekregen “s avonds pizza van de camping en vroeg naar bed . De dag zelf vroeg gestart om 7 .15 op de fiets, prachtig om met het ochtendgloren door nog dauwige wijngaarden te zoeven. Eerste uren vrijwel lege lanen, in Cadillac (de Amerikaanse auto is hiernaar vernoemd) koffie gedronken . Schitterende brug over de Garonne( geen foto) Hierna zou de bosrijke LesLandes beginnen maar door een verwoestende inferno vorig jaar Is er nu een schaduwloos maanlanschap ontstaan van tientallen vierkante kilometers groot. Later toch nog wat groen wat Paul deed denken aan de lange rechte wegen van Canada. Moe maar veilig aangekomen bij mooie camping in Morcenx. Morgen weer vroeg op.

1. Naalden Ingrid:
    11 juni 2023
    Ik wens jullie nog mooie dagen om te genieten van de mooie natuur en beleef deze tijd met en voor elkaar. Groetjes van jan en Ingrid
  2. Soj:
    Mannen,
    Met weemoed terugdenkend aan mijn camino naar Santiago de Compostella zit ik jullie verslagen te lezen. Volgens mij volgen jullie dezelfde route als ik want veel genoemde plaatsnamen komen mij zeer bekend voor en waren voor mij ook etappeplaatsen. Naar mijn mening hebben jullie een verstandig besluit genomen om tijdig een rustdag te nemen want alle dagen etappes van ruim boven de 100 km gaan toch wegen, en gezond blijven en een beetje power sparen kan geen kwaad, want er komt nogal wat. Hopelijk blijven de echte regendagen achterwege maar daar is niets aan te doen. Nog enkele dagen en de besneeuwde toppen van de Pyreneeën komen in het zicht. Dus mannen blijf genieten en Bon Voyage!
  3. Els Bastiaansen:
    Heel veel succes en geniet van al het moois onderweg. Groetjes Johan en Els
  4. Ans van den Maagdenberg:
    12 juni 2023
    Het is ontzettend leuk om jullie route mee te volgen. We krijgen zelf ook zin om onze fiets te pakken! Misschien gaan we in de zomervakantie naar Tours fietsen vanuit Sprundel! Groetjes, Ans