Dag23 Sarria-Arzua 82 km

22 juni 2023 - Arzúa, Spanje

Eennalaatste etappe! Gisteren Sarria verkend , blijkt de start plaats te zijn voor de meeste Peregrinos en dat merk je; veel gelijkenis met massatoerisme, lieden met een matig tot slechte conditie, roken en in ochtend al aan het bier, Toch zijn er zoals altijd uitzonderingen, we kwamen in gesprek met Celine en haar vader Pelle uit Viborg Denemarken. Pelle heeft een rechtszijdige verlamming na een scooter ongeluk op zijn 16e jaar. Hij kan zijn veters niet strikken en dochter Celine van 24 die net aan haar eerste baan bij Philips is begonnen gaat een week samen met haar vader naar Santiago te lopen om hem te helpen. We hebben een biertje met ze gedronken. Gegeten in camping restaurant met enorme biefstukken , bediend door dwerg José Lopez en gelachen. Iets te veel whisky in de koffie. Dag fris begonnen veel bewolking, beetje Ardennen achtig met felle klimmetjes. Koffie gedronken in Albergue Hosteria de Gonzar; massaal wachtrijen voor bestellen en stempel, Paul noemde het treffend een wegrestaurant voor Pelgrims. Later wel mooie trajecten ( wel met hordes wandelaars en muziek) afgewisseld met zeer drukke nationale wegen met voortrazende vrachtwagens, rakelings langs scherend. Prachtige ontmoeting met tres caballeros. Uiteindelijk weer voor siësta tijd op mooie camping in Arzua aangekomen. Tijd om onze zonden te overdenken en dan morgen die zonden in Santiago af te laten.

Nog een dagje, Ciao

1. Theresia en Joop:
    22 juni 2023
    Volgens mij kunnen en zouden jullie dit nog wel een paar dagen vol kunnen houden maar kijken jullie ook heel erg uit naar morgen om eindelijk de allerlaatste stempel te krijgen!
    Wij zijn ontzettend trots op jullie prestatie, chapeaux mannen!
    En wat gaan wij de mooie en bijzondere verhalen missen!
    Succes morgen met jullie laatste rit en ga genieten van deze overweldigende overwinning in Santiago!
  2. Anouk Van der Heijden:
    22 juni 2023
    Succes morgen met de rit! Leuk om de foto’s te zien en de verhalen te lezen.
  3. Marein en Tonny Goorden:
    22 juni 2023
    Wauw, wat een prestatie 👏het lijkt nog maar gisteren dat jullie schijf uit reden en morgen fietsen jullie zowaar Santiago binnen....wat een mooi avontuur en wat zullen jullie hier met plezier aan terug denken..bedankt voor de mooie verhalen en prachtige foto's en heel veel succes morgen bij jullie laatste etappe 🍀🚲
  4. Marianne Hoekman:
    22 juni 2023
    Mannen, alvast gefeliciteerd met deze geweldige prestatie. De goede voorbereiding heeft zijn vruchten afgeworpen! Ook de rol van Kees mag zeker niet onderbelicht blijven👏👏.
    Geniet morgen van de laatste kilometers en neem er in Santiago een goed wijntje of iets anders op.
    Normaals proficiat.
    Goede reis terug.
    Marianne en Jaap
  5. Els de Wijs- Adriaensen:
    22 juni 2023
    Het zal een vreugdevolle en emotionele etappe worden. Geniet er samen van en vier samen deze mooie prestatie. Applaus!!!
  6. Jeanne van den Berg:
    22 juni 2023
    Geniet van jullie laatste etappe morgen, ik heb genoten van jullie foto’s en reisverhalen. Respect voor jullie prestatie.
    En Theo, tot 1 juli, dan hoor ik alvast graag je eerste reactie
  7. Caro van Will:
    23 juni 2023
    Prachtige verhalen en foto's! Succes met de laatste etappe!
  8. Stefan:
    23 juni 2023
    Mooie foto’s en verhalen van een hele mooie tocht!