DAG 8 Tours-Poitiers (Futuroscope) 109 km

7 juni 2023 - Dissay, Frankrijk

Na een rustdag (kleren wassen, fiets poetsen en uitgebreid lunchen) ontwaakt een nieuwe dag.
Benieuwd of de rustdag geholpen heeft. Tijdens het ontbijt wordt het koersschema doorgenomen want de start geeft altijd problemen. Onze kinderen komen ter sprake want Fleur is morgen jarig. Bij deze van Paul, Michiel ,Kees en Theo alvast van harte gefeliciteerd. We worden eraan herinnerd door de naamborden onder de plaatsnamen: village de fleuris. De Garmin wil ons weer de stad insturen en we volgen de raad van Paul op, never belief the Garmin. We komen weer op de plattelandswegen en de zen fase treed in werking, lekker rustig fietsen en in gedachten verzonken totdat er verschillende hazen ons pad kruisen. Pau roept linksaf en we zijn weer bij de les. Dorpje naar dorpje en op een pleintje een man die een huilende vrouw omhelst en troost, wat zou er gebeurd zijn! We passeren twee Spanjaarden die vertrokken zijn vanuit Bremen en terugfietsen naar huis onder Santiago de Compostella, ruim 3000 km. Event een kort gesprekje en verder. Bij de boulangerie lekkere broodjes inslaan voor bij de koffie en lunch op ongeveer 52 km. Daarna verder langs de rivier de Vienne , de oude brug over van Chatellerault en verder naar Poitiers. Het is vandaag warm, zo’n 28 graden, en we zijn blij dat de op de camping arriveren met een schaduwrijke plaats en uitzicht op Futuroscope. Even bijtanken ,douchen en een kort dutje van Michiel. Daarna nog samen een bezoekje brengen aan Poitiers.
Historische stad, oude kathedraal en een stempel  bij de VVV. Lekker hapje gegeten ter afsluiting en een prima chauffeur. Nu snel het bed in.

1. Suske Nelleke:
    8 juni 2023
    Hallo manen we genieten iedere dag van jullie mooie verhalen.
    Geweldig allemaal en dan die foto,s
    Jullie zullen heel veel kunnen vertellen

Groetjes en veel plezier. Suske Nelleke