Dag 19 Burgos- Carrion de los Condes 100 km

18 juni 2023 - Carrión de los Condes, Spanje

Bijzondere plaats Burgos, zeer imposante kathedraal, hoofdzetel van de koningen van Castilië en ultraconservatieve katholieken, de inquisitie druipt er vanaf. Wat een overdadig goud en zilver, ook expliciete schilderijen van martelingen van heiligen. Ook eerste echte relikwie van Santiago aangeraakt.De camping was vlakbij de binnenstad en we hebben wat meegekregen van een zomerse  zaterdagavond in Burgos. Lekker gegeten , onrustige nacht met in vooravond nog een gewelddadige hagelbui. De dag goed begonnen met lome start door de prachtige parklanen en een laatste blik op de poort. 4 klimmen vandaag maar door de lichte bewolking goed te  doen, maar 1 stop mogelijk op 50 km. In een echte Camino herberg. Marc weer ontmoet, bijzondere man, geboren uit doofstomme ouders en daardoor grote geldingsdrang ( zegt ie zelf) uiteindelijk vlotjes in het “kadaver van de graven” uitgekomen “.Carrion de los Condes “ Stempel van zuster Maria Christina bij het Monasterio de Santa Clara gekregen, ze heeft mijn bril gevonden en die even op gezet. Ook hier we komen ook weer zelfde peregrino tegen. Ook met hond en kar uit Zoetermeer, 2 mei vertrokken. Andrea en Sjors met Floki. Enfin fietsend was het vandaag een makkie. Nu aan tafel voor de kalkoen filet van Kees. Kijk maar naar de foto’s, wel veel…

1. Theresia en Joop:
    18 juni 2023
    Jullie gaan als een speer zeg en als ik het goed begrijp vandaag dan de 2000km aangetikt en dit met, volgens mij, nog maar 1 rustdag! Wat een prestatie mannen!
    De verhalen ook zo prachtig geschreven iedere dag weer en de mooie en leuke foto's zo ook van zuster Maria Christina met die bril 😄.
    Met het eind in zicht wensen wij jullie nog veel succes en geniet nog maar iedere dag van deze bijzondere reis!
  2. Annie:
    18 juni 2023
    Nou mannen, jullie zijn wel op een luxe pelgrimstocht als ik zo de foto's bekijk van de andere pelgrimvaarders 😁