Dag 16: Lembier-Pamplona-Estella 110 km, 1600 hoogtemeters.

16 juni 2023 - Estella, Spanje

Kort samengevat: de dag was te vol gepland,vandaar dat deze blog een dagje later komt. De avond vantevoren een echte wielermaaltijd ⁹op,een grote en heerlijke biefstuk met een lokaal wijntje. Het gevolg was te laat uit bed, de was nog niet droog en effe naar de plaatselijke historische brug gaan kijken. Daarna snel naar Pamplona, was maar 40 km maar na 5 km werden onze benen al getest die nog zeer deden van de vorige survival rit door Jyrrasic park. In Pamplona afgesproken met Kees en samen met de fiets naar,jawel de kathedraal van Santé Maria voor een .....,onze pelgrimskaart begint al aardig vol te geraken. Op het prachtige plein Plaza de Castillo onze lunch genuttigd voor het vervolg van onze rit. Daarna de stad uit proberen te komen, wandel-of fietspad of beide of op de rijbaan, door rood licht of iemand kwijt, en we hoeven nog maar 70 km met een pittige beklimming van 8 km. Tijdens de beklimming werden we achtervolgd door een horde aasgieren,schitterende vogels die alles opvreten (lees volgende blog). Op de top kwamen we Francine en Willem tegen uit Tukkerland met hun mooie taaltje. Beide even een motorritje maken door Baskenland. Vervolgens de afdaling, lekker door de bochten op die smalle bandjes (Francine) waar we toch wel een beetje van houden. Uitgeput op de camping met spoedberaad,  volgende dag een uur eerder uit bed en vertrekken. Lees blog 17 voor het resultaat

GROET,

Pelligrini.