voorwoord

26 mei 2023 - Rucphen, Nederland

Al een paar jaar leeft het idee om eens een keer een mooie fietstocht te maken. De motor achter dit idee is Theo, die al jaren geleden opperde om een maand lang te gaan fietsen. Nu Theo van zijn pensioen kan genieten werd het idee al snel omgezet naar een plan. De keuze voor de reis Schijf-Santiago was snel gemaakt, omdat over deze pelgrimstocht (de St. Jacobsroute) de grootste en mooiste verhalen rond gaan. We prikten de maand juni 2023, Michiel zorgde voor vervanging in de praktijk en ikzelf (Paul) veegde de maand Juni schoon van werk en andere activiteiten.

Zoals het hoort werden we lid van “het genootschap van Sint Jacob” en ontvangen we regelmatig de Jacobsstaf, een magazine over en voor Santiago-pelgrims. Het blaadje staat vol met verhalen over zingeving, spiritualiteit en religie. Interessante verhalen over pelgrims op zoek naar zichzelf, en zelfs verhalen over pelgrims die bij terugkomst moeite hebben om te “landen” en ná hun reis hun leven compleet anders inrichten. Het zal allemaal wel, maar wij gaan voornamelijk lekker fietsen, wij zoeken de sportieve uitdaging om een kleine 2600 km fietsend af te leggen. We gaan onze stempelkaart zeker laten stempelen bij de ontmoetingsplaatsen langs de Camino om in het bezit te komen van de Jacobschelp. Deze tocht gaat absoluut veel uitdaging bieden, en we zullen genieten van de mooie natuur en de beloning na weer een zware klim. We zullen terugkomen met mooie verhalen over nieuwe ontmoetingen en prachtige vergezichten die we proberen vast te leggen op foto en film.

Een speciaal woord van dank richt ik nog aan Kees Gommers, onze begeleider (én onze Velochéf) die met zichtbaar plezier een maand vrijmaakt om ons te volgen per Camper, en ons een dagelijks rustpunt zal bieden.

We gaan op weg naar Santiago, en (voor wat het waard is) zullen we in Santiago een kaarsje doen branden voor al onze familie en vrienden.

Theo Adriaensen, Michiel Kraanen, Kees Gommers en Paul Suijkerbuijk

1. Marie-louise:
    26 mei 2023
    HEEL VEEL SUCCES MANNEN, GENIET VAN DE TOCHT, HET SAMENZIJN ,DE NATUUR, EN VOORAL DE EINDBESTEMMING
  2. Theodôr:
    27 mei 2023
    Strak plan🤣👍😇
  3. Corrie vd Brand:
    28 mei 2023
    Heel veel succes! Geniet van de uitdaging en ontmoetingen onderweg. Bon Camino!
  4. Willem:
    28 mei 2023
    Prachtig om samen geest en lijf op peil te houden/ brengen. Veel succes
  5. Theodôr:
    29 mei 2023
    Goed bezig daar!
  6. Theodôr:
    29 mei 2023
    Heyho lijkt alsof ik mijn reactie in 3x moet pennen alvorens publicatie maar daar komt ie.....doortrappen en plezier maken heren!
  7. Theresia en Joop:
    30 mei 2023
    Heel veel succes mannen en ga vooral genieten van alles wat op jullie pad komt!
    We kijken uit naar jullie verhalen en foto's!
    TOI, TOI, TOI!
  8. Els de Wijs- Adriaensen:
    30 mei 2023
    Ga jullie sportieve uitdaging zeker volgen! En zeker ook jullie ervaringen. Mooi dat jullie ook een kaarsje gaan branden. Ga genieten zou ik zeggen!!
    Els de Wijs - Adriaensen
  9. Ria en Adrie Konings:
    30 mei 2023
    Wij gaan de sportieve uitdaging volgen! Veel geluk, geen ongelukken en een behouden thuiskomst gewenst. Een kaarsje extra kan geen kwaad!
  10. Chris en Marja Huizing:
    30 mei 2023
    Heel veel succes op jullie tocht naar Santiago en wat een ervaring zal het zijn.
    We zijn heel benieuwd naar jullie foto's en verhalen, we kijken er naar uit.
    Zet hem op!!!!
  11. Hans en Anja:
    Beste Paul, Michiel , Theo en Kees,
    Wij wensen jullie een heel goede reis, veel fietsplezier, wij gaan jullie zeker volgen met een klein jaloers gevoel, maar wij gaan ook superblij met jullie meegenieten. Mannen dat worden heel mooie herinneringen.
    Goed oppassen , wij zien jullie graag gezond in Schijf terug.
  12. Alfred:
    31 mei 2023
    Heel veel plezier, succes en inspiratie
  13. Loes en Leo Brait:
    Heel veel succes Theo.
    Groetjes Leo en Loes.
  14. Jos vd Sande:
    31 mei 2023
    Dit is een flinke uitdaging voor jullie!!
    Veel succes en hopelijk mooie franse en spaanse wegen
  15. Rian Nijland:
    2 juni 2023
    Wow, wat een aftrap! Dat beloven mooie verhalen te worden.😁 Geniet van ervan samen, jullie zijn een mooi avontuur aangegaan!
  16. Rien Vanlaerhoven:
    5 juni 2023
    Succes heren! Maar al goed onderweg lees ik ;-)