Dag 6: Illiers Combrai - Tours (160)

5 juni 2023 - Tours, Frankrijk

De langste etappe startte vanochtend met 4 km door weiland!!!  Dat vond Garmin wel een goed idee!?  Nadat we eindelijk het asfalt weer hadden gevonden eerst maar even de tandwielen en dirailleur vrij maken van gras en “en route”. Tot Chateaudun mooie wijdse velden met gerst en tarwe geflankeerd door bloeiende paarse distel die zijn plekje op lijkt te eisen. De klaprozen die als stroken confetti uitgestrooid lijken maken het plaatje compleet. Wat een feest. Ten zuiden van Chateaudun ( met natuurlijk weer een joekel van een kasteel), veranderde langzaam maar zeker het landschap. De velden zijn voor Nederlandse begrippen nog steeds imposant van omvang, maar niet meer het formaat van eerder deze reis. Ook zie je wat meer andere gewassen zoals Maïs en vlak boven Tours de eerste wijnranken. Hier en daar passeren we een hoeve met op het erf een oude bietenmolen of een blinkende “drieschaar”. We passeren wel een keer of 10 het stroompje de Loir, niet te verwarren met de Loire, waar we de laatste kilometers langs hebben gefietst tot Tours. In Tours ontwaart de Loire zich in vol ornaat, met strandjes en de bijbehorende bruggen. Met de fiets over de hangbrug “pont Suspendu”, en toen snel naar Kees voor een lekker koud biertje met worst. Al met al is de rit meegevallen ook al is 160 km voor ons best een opgave. Morgen rust.

1. Hannie van de Sande:
    5 juni 2023
    Weer een mooi verslag, complimenten daarvoor!
    Een rustdag hebben jullie echt wel verdiend.
    Geniet allemaal van je vrije dag!
    Groetjes Hannie
  2. Marein en Tonny Goorden:
    5 juni 2023
    Zo, wat een prachtige omgeving en strak blauwe lucht...en dan bier en worst na afloop, wat wil een mens nog meer ...volgens ons weet Kees precies wat jullie nodig hebben 😋en dan morgen een dagje relaxen, dat is dik verdiend na bijna 700 km, als we goed geteld hebben ..

Geniet ervan, maar dat lukt vast wel ☀️😎👌🍻
  3. Els de Wijs- Adriaensen:
    5 juni 2023
    Chapeau mannen!! Geniet van jullie rustdag.
  4. Marianne Hoekman:
    Wat ‘n knappe prestatie!!👏👏👍
    Geniet morgen van ‘n welverdiende rustdag!🌞☺️
  5. Theresia en Joop:
    5 juni 2023
    Wat een prestatie hebben jullie vandaag geleverd mannen dus de rustdag morgen dik verdiend!
    Iedere dag lees ik met veel plezier jullie zó mooi gedetailleerd reisverslag!
    Rust lekker uit en geniet van jullie vrije dag!
  6. Jan Akkermans:
    5 juni 2023
    Haha Hannie, begin je Theo al een beetje te missen?
  7. Caroline Vogels van der Ploeg:
    6 juni 2023
    Volgens mij is de rustdag dik verdiend Pff 160 km is toch een hele tour ! We genieten van de foto's en reisverhalen
    Proost en rust lekker uit
  8. Anja Veerman:
    6 juni 2023
    Heel leuk om jullie zo te mogen volgen op jullie Camino naar Santiago de Compostella mooie reisverhalen en leuke foto's!
    Succes!!!!
    En voor morgen weer lekker vroeg op!