dag 2: Geraardsbergen - Cambrai 134 km

2 juni 2023 - Cambrai, Frankrijk

Een heel ander menu voor dag 2. Vanochtend als aperitiefje eerst maar even de muur van Geraardsbergen beklommen. Geen 4 rijen publiek boven bij de Mariakapel voor ons, maar de beloning was er niet minder om. Een prachtplekje. De tocht langs de Dender en later de Schelde naar Tournai leidde via hele mooie Waalse plaatjes waar de tijd lijkt te hebben stilgestaan. Vooral het stadje Ath sprak tot de verbeelding. Tussen de verlaten dorpjes werden we verwend door een mooi open en glooiend landschap waarbij we met regelmaat de 50 konden aantikken, maar soms ook even naar het kleine voorblad moesten schakelen. In Tournai, een mooie (hele) oude stad aan de Schelde mochten we onze tweede stempel ontvangen in de 12de eeuwse OLV kathedraal. De wegen in de stad zijn gestraat met grote ouderwetse kasseien, met gaten waar een kip met gemak een ei in kan leggen. Op de grens ontmoeten we pelgrim Gerard Koomen, een verre neef van wijlen Theo Koomen. Gerard was ook onderweg naar Santiago en was maar wat blij dat hij ons had ontmoet. Eén uurtje later stond hij aan de kant met een lekke achterband, en die had “onze” Theo zo gefikst. Een beetje laten dan gepland konden we kamp opslaan in Cambrai, een romeinse provinciehoofdstad. Morgen gaan we richting Compiègne, een trip waarbij we zeker en vast alle tandwielen gaan gebruiken.

1. E.K.:
    2 juni 2023
    Kippenei in een kassei, ik zie de gaten zo voor me 🥚 bonne journée mannen, liefs!
  2. Elvira:
    Leuke foto’s! nog veel reisplezier…🚴‍♀️🚴🚴🏻‍♂️Groetjes Elvira 🙋🏼‍♀️
  3. Caroline Vogels van der Ploeg:
    2 juni 2023
    Vlaanderen toch minder saai dan jullie dachten zo te zien Nog veel fietsplezier
  4. Suske Nelleke:
    2 juni 2023
    Geweldig mannen wat een ervaring.
    Das genieten Veel succes nog.